DÜNYADAKİ ONLINE NÜFUSUN %79’U OYUNLARLA İLGİLENİYOR

Gelişen teknolojiler ve büyüyen metaverse trendi ile oyun, eğlenceyi ve sosyal etkileşimi güçlendiren sanal alanlara doğru ilerliyor.

TEKNOLOJİ 13.07.2022 13:08:00 3392 0
Haberi Sesli Oku
DÜNYADAKİ ONLINE NÜFUSUN  %79’U OYUNLARLA İLGİLENİYOR

Gelişen teknolojiler ve büyüyen metaverse trendi ile oyun, eğlenceyi ve sosyal etkileşimi güçlendiren sanal alanlara doğru ilerliyor. Öyle ki araştırmalar da artık sadece oyun oynayan tüketicilerin azınlıkta olduğuna işaret ediyor. Türkiye’nin teknoloji markası Casper’ın güç ve performans bilgisayarı Excalibur da oyun içeriğini izlemenin, oyunları oynamadan sosyalleşmenin ve oyun içi ile dışındaki etkinliklere katılmanın artık eğlencenin bir parçası olduğuna dikkat çekiyor.

Kitleleri peşinden sürükleyen video oyunlar artık oynanmanın ötesine geçiyor. Öyle ki oyunlarda etkisi görülen metaverse ve sosyalleşme eğilimleri gün geçtikçe hızlanıyor. Newzoo’nun global ölçekte gerçekleştirdiği Tüketici İçgörüleri 2022 Raporu’na göre oyun, en büyük eğlence platformları arasında yer alıyorken dünyadaki online nüfusun %79’unun da artık bir şekilde oyunlarla ilgilendiğine işaret ediliyor. Türkiye’de ve dünyada oyun ekosisteminin yakından takipçisi olan Casper Excalibur da genç oyuncu kitlesinin eğilimleri başta olmak üzere gelecekte oyun evreninin birçok açıdan hem kendini hem de çevresini şekillendireceğine dikkat çekiyor.

Oyun Oynamaktan Daha Fazlası

3 milyardan fazla tüketicinin oyun oynadığı online dünyada, oyun oynamak artık bir mouse tutmaktan daha fazlasını içeriyor. Oyunlara yapılan tüketici harcamalarının tüm zamanların en yüksek seviyesinde gerçekleştiği oyun endüstrisinde ise sosyalleşme farklı kapıları da açıyor. Tüketici İçgörüleri 2022 Raporu’na göre dünya nüfusunun yaklaşık %23’ü oyun oynuyor, %28’i oyunu oynayarak, izleyerek, sahiplenerek ve sosyalleşerek etkileşime girerken %79’u ise bir şekilde oyunlarla ilgileniyor. Oyun dünyasının nabzını tutan Türkiye’nin teknoloji markası Casper’ın güç ve performans bilgisayarı Excalibur ise giderek sosyalleşmenin ön planda olduğu oyun dünyasında gerçekleşen etkileşimlerin pek çok kişinin internetin geleceği olarak gördüğü metaverse kapısına dayandığına ışık tutuyor.

2000’lerin Oyun Anlayışını Alfa Nesli Tamamen Değiştiriyor

Bir oyunsever ne kadar gençse, oyunlara her yönden katılma olasılıkları da o kadar yüksek oluyor. Alfa neslinin Z neslinden, Z’nin de Y kuşağından daha fazla etkileşim kurduğuna dikkat çekilen raporda, oyun endüstrisi birkaç yıl içerisinde önemli değişikliklere uğrayabilir. Pandemi ve beraberinde gelen metaverse trendinin aslında oyun endüstrisinin şekil değiştirmesi ve yeni neslin etkileşim dalgalarının etkisinde olmasına dayandıran güç ve performans bilgisayarı Excalibur, yaşanan değişimlerin yeni nesle uygun oyun bilgisayarlarının gerekliliğini de ortaya çıkardığına dikkat çekiyor. Bilgisayar oyunlarının tüketiminin artışındaki ana neden olarak gelişmiş güç ve performans sunan oyun bilgisayarlarının son yıllardaki gelişimi olarak gören Casper Excalibur, oyun dünyasındaki gelişmelere de 6 adımda ışık tutuyor.

1. Daha fazla güç, daha fazla performans talep edilecek.
 
2. Gaming aksesuarlarına olan ihtiyaç artacak.
 
3. Oyun ve Metaverse birlikte ilerleyecek. 
 
4. Kripto paralar oyun dünyasında daha çok kullanılacak. 
 
5. VR ve oyun bir bütün olacak. 
 
6. E-spor daha da popüler olacak.


Türkiye akıllı telefon pazarına yeni bir marka geldi

Yazılım Artık Hayatımızın Her Yerinde

Romantik dolandırıcılara dikkat

TOPLUMSAL DİNAMİKLERİ DÖNÜŞTÜREN ‘YAPAY ZEKA GELDİ ÇATTI, HAZIR MISINIZ?

Türkiye’de elektrikli araç sayısı yaklaşık 5, şarj istasyonu sayısı ise 2 kat arttı

İlknur Çelik: “Çağdışı iş akışları ve güncel teknolojilerin çarpışması”

KLAVYE TUŞLARININ SESİNDEN ŞİFRELER VE KONUŞMALAR ÇALINABİLİYOR

Elektrikli Araç Şarj İstasyonları Kurulumu İvme Kazandı

Küreselleşen KOBİ’lerin yol arkadaşı: Yapay zeka çevirisi

MODERN YEDEKLEME İLE FİDYE YAZILIMLARINDAN KORUNMANIN 5 YOLU

Yapay zekâ ve cobot'lardan iş birliği

Klima Kullanımında Tasarruf Sağlayan Öneriler

Dijital güvene yönelik talep artıyor!

Philips, BlindLook İş Birliği ile Görme Engelli Kullanıcılara Kapsayıcı Alışveriş Deneyimi Sunuyor

Threads, Dijital Pazarlamaya Yeni Bir Soluk Getirecek

5G Teknolojilerinde Öncülüğünü Sürdürüyor

HABERLER

  • BIST 100

    9753,27%0,32
  • DOLAR

    32,54% 0,04
  • EURO

    34,98% 0,55
  • GRAM ALTIN

    2427,84% 0,21
  • Ç. ALTIN

    3994,55% 0,00

Sancaktepe'de 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı bir dizi etkinlikle kutlandı

Sancaktepe'de yeni dönemin ilk muhtarlar toplantısı yapıldı

Sancaktepe İlçe Millî Eğitim Müdürü Hale BAĞCE ÖZBAŞ'ın Ramazan Bayramı Mesajı

Sancaktepe Belediyesi Nisan ayı olağan meclis toplantısı yapıldı

AK Parti Sancaktepe İlçe Başkanı Turgay Akpınar'dan 'jakuzi' iddialarına tepki! "Vicdansız ve insafsızca..."

Sancaktepe Kaymakamı Karakaya, Polis Teşkilatı'nın 179 . yıl dönümünü kutladı

Sevda Yılmaz’ın Ramazan Bayramı mesajı

Sancaktepe Kaymakamı Ahmet KARAKAYA’nın Ramazan Bayramı Mesajı

Sancaktepe ilçesinin genç muhtarı Cansu Akdağ yola devam ediyor

Sancaktepe Belediyesi'nde jakuzi iddiaları üzerine soruşturma başlatıldı

Sancaktepe Belediyesi'nde jakuzi tartışması! Alper Yeğin'den iddialara cevap gecikmedi

Sancaktepe Belediyesi'nde 'jakuzi' iddiasına Şeyma Döğücü'den sert yanıt!

Selçuk Cebir’in Ramazan Bayramı mesajı

Onur Özdemir’in Ramazan Bayramı mesajı

Hanifi Çelebi’nin Ramazan Bayramı mesajı

  • Perşembe 19.4 ° / 14.2 ° Güneşli
  • Cuma 18.1 ° / 12.2 ° Güneşli
  • Cumartesi 19.1 ° / 12.7 ° Güneşli
Sancaktepe'de Karışık Tost Kitabı etkinliğinde Gazze'ye nakdi yardım sağlandı
Sancaktepe Bil Koleji öğrencilerinden resimli hikaye kitabı
ÖĞRETMENLERDEN SANATÇI GÖZÜYLE DÜNYA’YA BAKIYORUM PROJESİ
Anaokulu öğrencilerinden Annem ve Ben temalı resim sergisi
Sancaktepe'de Sultanlar Ortaokulu mezuniyet töreni düzenledi
Şakir Demir İlkokulu'nun yıl sonu gösterisi büyük ilgi gördü
Şakir Demir İlkokulu'nda özenle hazırlanmış resim sergisi düzenlendi